Vara aceasta multi romani au dat camera de hotel sau cabana pe un cort cu care si-au facut vacanta "la pret redus" la munte sau la mare, iar asta s-a vazut in vanzarile retailerilor de articole sportive care au anuntat cresteri de pana la 20% la produsele si accesoriile pentru camping.
La inceputul anului, Ioana Oprica, 24 de ani, si-a cumparat un cort cu care planuia sa plece in Spania, unde, daca ai o saltea buna, conditiile dintr-un camping rivalizeaza serios cu cele ale unui hotel de doua stele din Romania.
De atunci l-a folosit de trei ori, in Ungaria, la festivalul Sziget de pe insula Obudai si in tara, la un alt festival organizat in apropiere de Bucuresti.
"Pana acum cautam cazare peste tot unde mergeam, iar cand plecam cu cortul, imprumutam de la prieteni. Ne-am dat seama insa ca este mult mai ieftin sa cumparam unul, mai ales ca o noapte intr-un camping nu depaseste 10 euro", calculeaza Oprica investitia facuta, spunand ca a cumparat cortul cu 200 de lei dintr-un hipermarket Cora.
Concurenta puternica
Odata cu intrarea Decathlon, multibrandul de articole sportive care a deschis un magazin de 4.000 de metri patrati in zona Militari din Capitala in aprilie anul acesta, jucatorii pe acelasi segment au fost nevoiti sa schimbe strategia si sa apeleze la mai multe promotii.
"Am vandut aproximativ 1.000 de corturi din mai pana acum, nivel asemanator cu cel de anul trecut, dar cele mai mari vanzari le-am avut cand am aplicat reduceri de pana la 25%. Odata cu intrarea marilor magazine la nivel local, ne-au stagnat vanzarile, clientii fiind atrasi de preturile mai mici practicate de acestia", spun reprezentantii Himalaya, unul dintre magazinele specializate de articole sportive care vinde corturi la preturi cuprinse intre 150 de lei si 2.000 de lei.
Magazinele mari, Decathlon si Hervis, cel din urma cu sapte unitat