Doar 6% dintre români au în plan achiziţia unei maşini în următoarea jumătate de an, faţă de 9% în 2008 potrivit studiului MotoBus realizat de GfK România. Totuşi, în cazul adulţilor de până în 30 de ani, educaţi, provenind din gospodării mari, probabilitatea de a achiziţiona un automobil creşte semnificativ. Doar 37% dintre români detin o maşină proprietate personală, mai frecvent în Bucureşti şi zonele urbane. Preferinţele de marcă se îndreaptă în specia
Doar 6% dintre români au în plan achiziţia unei maşini în următoarea jumătate de an, faţă de 9% în 2008 potrivit studiului MotoBus realizat de GfK România. Totuşi, în cazul adulţilor de până în 30 de ani, educaţi, provenind din gospodării mari, probabilitatea de a achiziţiona un automobil creşte semnificativ.
Doar 37% dintre români detin o maşină proprietate personală, mai frecvent în Bucureşti şi zonele urbane. Preferinţele de marcă se îndreaptă în special către Volkswagen, Logan şi Opel, cu aproape 60 procente, urmate de branduri mai aspiraţionale, cum ar fi Audi sau BMW.
53% dintre posesorii de maşini au Dacie
În ceea ce priveşte automobile proprii, peste jumătate dintre românii care deţin un automobil declară că sunt posesori de Dacia (13% Logan şi 40% alte modele), urmate de Volkswagen şi Opel.
55% dintre români şi-ar cumpăra o maşină second hand, în special cei din zonele Ardeal şi Banat, Crişana, Maramureş - cei mai apropiaţi de graniţa cu ţările din Vest. Românii preferă în general să plătească cash pentru automobilul cumpărat, mai ales cei din spaţiul rural. Ponderea lor este, de altfel, în creştere cu 6% faţă de anul trecut. Creditele auto sunt cele mai puţin populare metode de plată.
Preţul şi consumul, principalele criterii de selecţie
Criteriile cele mai importante luate în calcul la alegerea unui automobil sunt preţul avantajos (36%), consumul redus de carbura