In sezonul toamna-iarna 2009, designerii reexamineza moda anilor '40, incercand sa imbine in acest fel feminitatea cu rigiditatea si rafinamentul cu liniile bine conturate.
Inspirandu-se din opulenta acelor vremuri, in aceasta toamna designerii vor sa reinvie ceva din spiritul de alta data.
Sfarsitul anilor 1930, o perioada care i-a inspirat pe cei doi creatori ai casei Dolce & Gabbana, a fost o perioada in s-a afisat ideea unui rafinament nou. Haute couture era atunci la apogeu, scrie L'Express.fr.
Dupa ce in anii 1920 creatorii de moda promovau o imagine traditionala de feminitate, un fel de femeie 3D (sani, talie, solduri), o data cu anii 1940 moda a fost influentata de stilul rigid german.
"Francezii au dorit insa se impuna si au creat colectii dominate de culori precum albastru, alb si rosu, extrem de subversiv", explica istoricul Dominique Veillon.
Mai mult, razboiul a fost un moment in care femeile au fost nevoite sa profite de orice resurse, in care s-a facut trecerea de la hainele pur feminine la cele inspirate de stilul masculin, ca simbol de emancipare.
Perioada 1940-1944 este, conform creatorului Dominique Veillon, "partea din fata a modei", dominata de un tip de creativitate neinfranata, determinata de o penurie a resurselor.
In aceasta perioada a fi la moda insemna sa porti tesaturi de lana (paltoanele fiind "en vogue") sau haine de piele.
In timpul razboiului, femeile au adoptat jacheta militara, asociata cu fuste kaki. A urmat apoi motivul "aviatorului", o combinatie de piele si matase.
Moda anilor 1940 a fost sursa de inspiratie si in 1971, pentru Yves Saint-Laurent, intr-o colectie definita drept "plina de farmec".
Criticii sustin ca, in zilele noastre, designerii exploateaza in moda