Reproiectat pe vremea lui Carol al II-a, în anii '20, drumul care străbătea culmile munţilor româneşti pe linia sud-vest a fost reconfigurat pentru a fi cunoscut de atunci sub numele de "Drumul Regelui". Astăzi, Drumul Naţional 67C - Transalpina ajunge şi la altitudinea de 2.200 de metri, traversând cinci judeţe: Gorj, Vâlcea, Sibiu, Alba şi Hunedoara. Dacă vor fi respectate datele proiectului, peste trei ani România va fi străbătută cu adevărat la înălţime, nu doar la figurat.
Cu un buget de 350 de milioane de euro, atras printr-un credit cu dobândă redusă, Drumul Regelui va trebui reabilitat pe o distanţă de 150 de kilometri şi va trebui lăţit la opt metri şi acoperit cu asfalt. Optimismul autorităţilor din cele cinci judeţe pare să fie unul puţin realist dacă ţinem cont de faptul că, potrivit proiectului, lucrarea are termen de finalizare 28 de luni.
Un deziderat ce pare imposibil de realizat, ţinând cont de pofta de muncă a românului în astfel de lucrări. Pentru cele cinci tronsoane de lucru au fost organizate licitaţii, iar ordinul de începere a lucrărilor a fost dat pentru toamna acestui an. însă, din pricina altitudinii la care se lucrează, nu poate fi scăpată din vedere perioada scurtă a vremii care permite efectuarea lucrărilor.
Reprezentanţii Guvernului în teritoriu sunt cei mai optimişti cu privire la realizarea lucrărilor, dar mai ales la beneficiile proiectului. Prefectul judeţului Sibiu, Constantin Trihenea, apreciază că cel mai mare câştig îl va resimţi turismul, dar şi economia care include amenajările hidroenergetice şi exploatările forestiere din zonă. La rândul său, prefectul judeţului Vâlcea, Remus Grigorescu, susţine că Drumul Regelui va "spulbera mitul Transfăgărăşanului", dar mai ales va uni economic judeţele înfrăţite prin traseu.
JINA, CA EXEMPLU
Comuna Jina este l