Compania spaniolă Inditex, cel mai mare retailer vestimentar din lume, a prezentat rezultate financiare optimiste pentru prima jumătate a anului, peste estimările analiştilor. Deţinătorul reţelei de magazine Zara, una dintre cele mai cunoscute din lume, a înregistrat în perioada ianuarie - iunie un profit net de 375 milioane de euro, în scădere cu 7,6% faţă de acceaşi perioadă a anului trecut. Cu toate acestea, rezultatele au fost peste estimările analiştilor, care preconizau
Compania spaniolă Inditex, cel mai mare retailer vestimentar din lume, a prezentat rezultate financiare optimiste pentru prima jumătate a anului, peste estimările analiştilor.
Deţinătorul reţelei de magazine Zara, una dintre cele mai cunoscute din lume, a înregistrat în perioada ianuarie - iunie un profit net de 375 milioane de euro, în scădere cu 7,6% faţă de acceaşi perioadă a anului trecut. Cu toate acestea, rezultatele au fost peste estimările analiştilor, care preconizau un profit de cel mult 349,5 milioane de euro.
Veniturile Inditex au crescut însă cu 9%, excluzând cursul de schimb valutar. De asemenea, compania spaniolă a dechis în primele şase luni de la începutul anului 166 de magazine noi, ajungând la o reţea de 4.430 de locaţii. Potrivit reprezentanţilor Inditex, cele mai multe magazine au fost inaugurate în Asia, unde retailerul are planuri ambiţioase.
Vânzările companiei spaniole au crescut cu 6,6%, la 4,86 miliarde de euro, de asemenea peste estimările analiştilor. Creşterea a fost susţinută mai ales de performanţele înregistrate în locaţiile Stradivarius şi Bershka, care sunt specializate pe vestimentaţie pentru tineri şi adolescenţi.
Spania a adus 32% din vânzările totale ale reţelei, mai puţin faţă de 2008, câmd a realizat 35%. Acest lucru a fost determinat de inaugurarea de magazine cu precădere pe alte pieţe.
Inditex a anunţat, de asemenea