După ce a anunţat că va introduce plata pentru conţinutul online al Wall Street Journal, mogulul Rupert Murdoch a luat decizia de a taxa şi accesarea site-ului de pe mobil. Mişcarea are rolul de a creşte veniturile News Corp., compania media deţinută de Murdoch, şi de a „face bani“ de pe urma smartphone-urilor, cum sunt Blackberry sau iPhone, prin care oamenii acceseaza ştirile Wall Street Journal. "WSJ va percepe o taxă pentru accesul pe site direct de pe mobile înce
După ce a anunţat că va introduce plata pentru conţinutul online al Wall Street Journal, mogulul Rupert Murdoch a luat decizia de a taxa şi accesarea site-ului de pe mobil.
Mişcarea are rolul de a creşte veniturile News Corp., compania media deţinută de Murdoch, şi de a „face bani“ de pe urma smartphone-urilor, cum sunt Blackberry sau iPhone, prin care oamenii acceseaza ştirile Wall Street Journal.
"WSJ va percepe o taxă pentru accesul pe site direct de pe mobile începând de luna viitoare", a declarat Murdoch.
Planul companiei prevede un abonament lunat de 2 dolari. În acelaşi timp, cei care nu vor accesul pe WSJ doar temporar, pot plăti 1 dolar pe săptămână. În acelaşi timp, abonaţii versiunilor onlie şi print nu vor plăti nicio taxă pentru ediţia disponibilă pe mobil.
Taxarea accesului la conţinutul unui ziar pe telefonul mobil este una dintre cele mai îndrăzneţe mişcări a unei companii media, în contextul în care scăderea tirajelor şi a veniturilor din publicitate ameninţă multe publicaţii, după cum spun analiştii din domeniu. Cu toate acestea, reprezentanţii News Corp sunt optimişti şi cred că acest lucru nu va scădea numărul cititorilor.
Murdoch a anunţat, de asemenea, că News Corp. ia în calcul să adauge oferte pay-per-view şi abonamente pentru accesarea Hulu, site ce difuzează online seriale TV.
WSJ este una dintre publicaţiile din SUA care a implementat