Kaspersy Lab, unul din principalii dezvoltatori de solutii de securitate IT, si-a reestimat cota pe piata locala, de la 30% la aproximativ 25%.
Primul semestru al acestui an nu a mers foarte bine. "Poate doar segmentul de business a avut de castigat, numarul clientilor noi crescand in prima parte a anului cu 50-60% fata de aceeasi perioada din 2008", a declarat Teodor Cimpoesu, seful Kaspersky in Romania si Bulgaria.
In plus, segmentul de retail nu a avut de castigat in S1, potrivit lui Cimpoesu. Pe fondul acestor probleme intampinate de companie, Kaspersky si-a reevaluat cota de piata cu aproximativ 5 procente.
"Partea de consum e afectata de criza, iar asta se intampla pentru ca oamenii nu mai au bani si se uita mai atent la costuri, la achizitiile pe care le fac. Mai mult, inca exista o rata mare a pirateriei, ceea ce inseamna ca nu sunt cheltuiti foarte multi bani pe securitate IT", explica CEO-ul companiei.
Kaspersky a creat produse de business care sa corespunda fiecarei piete in care este prezent. La fel s-a intamplat si pe plan local.
Spre comparatie, in Bulgaria, zona de retail merge mai slab decat cea de aici. Piata de securitate IT, in sine, este mult mai mica si mai neperformanta decat cea romaneasca. Pe plan local exista un potential enorm si un interes crescut, conform sefului Kaspersky, Teodor Cimpoesu.
Piata de securitate IT este estimata la circa 10 milioane euro in 2009 insa, potrivit sefului Kaspersky pentru Romania si Bulgaria, aceasta ar putea fi o prognoza optimista.
Dezvoltatorul de solutii antivirus are in desfasurare cateva proiecte, din care unul presupune livrarea a 13.000 de licente catre Ministerul Justitiei.
Kaspersky Internet Security 2010 si Kaspersky Anti-Virus 2010
Kaspersky a lansat o noua generatie de solutii pentru protejarea utilizatorilor individuali de amenintarile IT. Noua v