Moldova va rămâne ruptă de vestul ţării încă mulţi ani din cauza procedurilor greoaie necesare demarării lucrărilor
Studiile de fezabilitate pentru autostrada care uneşte Târgu Mureş de Ungheni, cunoscută şi ca Autoruta Est-Vest, vor fi terminate abia la sfârşitul anului viitor.
Asemenea unei pangligi tăiată la evenimente festive, şefii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) au decis să împartă un contract de peste 5 milioane de euro în trei. Astfel, au fost anunţate în urmă cu câteva zile trei licitaţii pentru întocmirea documentaţiei tehnice pentru Autostrada Târgu Mureş- Ditrău-Târgu Neamţ-Ungheni.
„Vom face trei licitaţii pentru a avea proiectul mai repede şi a găsi constructori interesaţi de aceste lucrări. Cu cât ai mai multe sectoare, cu atât termini mai repede. Se pot începe lucrările din mai multe zone în funcţie de finanţare“, a spus Dorina Tiron, şeful CNADNR. Cu toate acestea, termenul de finalizare estimat de oficialii companiei pentru predarea documentaţiei tehnice este de 365 de zile. Practic, moldovenii vor avea la sfârşitul lui 2010 o autostradă Est-Vest doar pe hârtie, cu toate că lucrările ar fi trebuit să înceapă încă de anul acesta.
Trei licitaţii
pentru proiectare
Oficialii companiei au anunţat că la 26 octombrie va fi organizată licitaţia pentru studiul de fezabilitate pe tronsonul Târgu Neamţ- Ungheni. Valoarea estimată a contractului depăşeşte 6 milioane de lei, fără TVA. În aceeaşi perioadă vor fi scoase la licitaţie sectoarele Ditrău-Târgu Neamţ şi Târgu Mureş-Ditrău, estimate la 6, respectiv 7,3 milioane de lei, fără TVA.
În urmă cu doi ani, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a recepţionat un studiu de prefezabilitate pentru Autostrada Est-Vest realizat de firma Iptana în numai câteva luni. Firma de proiectare a obţinut co