Vestea că vânzările de automobile în Europa sunt în creştere pentru a treia lună consecutiv este de bun augur pentru Salonul Auto de la Frankfurt, unde constructorii îşi prezintă tehnologiile „verzi“, despre care speră că vor transforma industria, informează Yahoo News, citând Reuters.
Vânzările de automobile noi au crescut în Europa cu trei procente luna trecută, potrivit Asociaţiei ACEA, care a atras atenţia că acest lucru se datorează bonusurilor oferite de guverne. În momentul în care bonusurile la cumpărarea automobilelor noi se vor termina, sectorul vânzărilor ar putea primi altă lovitură. Marin Winterkorn, director executiv al Volkswagen, cel mai mare producător auto din Europa, a declarat că există semnale pozitive, în ciuda faptului că nu s-a încheiat deocamdată criza din sectorul auto.
Pe de altă parte, Toyota Motor Corp. se aşteaptă ca vânzările să stagneze ori chiar să scadă în 2010, pe măsură ce programele de stimulare a vânzărilor ajung la final, potrivit declaraţiilor şefului operaţiunilor din Europa al constructorului nipon. „Nu sunt optimişti“, a spus Tadashi Arashima, preşedintele Toyota Europe.
Reprezentanţii Porsche au explicat că volumul de vânzări pe 12 luni al companiei era în iulie cu 25% mai mic, reprezentând o cădere de două ori mai rapidă decât a veniturilor. Friedrich Eichiner, şeful Finanţelor de la BMW, a declarat că se aşteaptă la o uşoară îmbunătăţire a vânzărilor în 2010, adăugând că producătorul bavarez ar putea ieşi pe profit anul acesta dacă scăderea vânzărilor nu coboară sub pragul de 15 procente. Există semnale pozitive şi din pieţele în curs de dezvoltare. În India, în luna august, s-a constatat o creştere a vânzărilor timp de şapte luni consecutive, iar în aceeaşi perioadă, în Rusia, despre care se spunea că va fi cea mai mare piaţă auto din Europa înainte de criza financiară, în ultimele patru luni „p