Clienţii magazinelor virtuale se lasă uneori amăgiţi de promoţii, numai că serviciile acestora sunt imprevizibile. Cele mai multe plângeri s-au înregistrat la comenzile de produse electronice, unde clienţii s-au trezit cu alte produse decât cele solicitate.
Comerţul prin internet este, adeseori, cu două tăişuri: pe de o parte ofertele sunt dintre cele mai tentante, dar, de cealaltă parte, serviciile sunt imprevizibile şi pot lăsa de dorit. „Am cumpărat de pe guitartrader.com o chitară. Mi-a ajuns acasă având lemnul mucegăit. Transportatorul a dat vina pe furnizor şi viceversa. N-am mers la Protecţia Consumatorilor, pentru că de nervi, am aruncat-o pe foc“, spune Oliver Sabău, un tânăr în vârstă de 17 ani.
Cele mai multe nereguli, însă, se găsesc pe partea de IT, mai ales că o singură cifră la configuraţia produsului, poate schimba preţul cu 50%. „Toate site-urile de gen fac mişmaşuri. Afişează produse pe care nu le au în stoc, te fac să aştepţi până îţi creşte barba, sau pun poza unui produs alături de specificaţiile altuia. Până şi Ebay face asta“, zice Marius Puşcaşiu, pasionat de jocuri PC.
Ceea ce mulţi fani ai site-urilor comerciale nu ştiu este că au dreptul să rezilieze contractul într-o perioadă de 15 zile de la primirea produsului. Desigur, multe colete nu au aceste specificaţii. „La ce îţi trebuie atâtea foi, important e să fie bun“, este de părere Sergiu Cucuiatu, fost client online. Acesta şi-a cumpărat un monitor de 21 inchi la preţul de 450 de lei, cu aproape 60 lei mai puţin ca produsul omolog de pe raftul magazinului. Partea ciudată este că oferta era mult mai avantajoasă, doar că taxele poştale nu sunt calculate, iar greutatea produsului are o pondere mare la suma rambursabilă.
Comerţul online – o problemă pe masa CJPC
Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Satu Mare (CJPC) a primit o serie de reclamaţii l