Constructorul de la Mioveni a depăşit mărci consacrate la înmatriculările de automobile noi în primele opt luni ale acestui an.Chiar dacă piaţa auto europeană a scăzut cu 8,1, Dacia a reuşit să înmatriculeze cu peste 30% mai multe maşini în primele opt luni din 2009. Programele de casare au salvat Dacia de la un declin puternic al vânzărilor de automobile noi.
Potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Europa au crescut cu 30,8% în primele opt luni ale acestui an, pe o piaţă în scădere cu 8,1%.
Cotă de piaţă de 1,7%
Numărul de automobile Dacia noi intrate în circulaţie în statele membre ale Uniunii Europene a urcat de la 122.387, în primele opt luni din 2008, la 160.050 în aceeaşi perioadă a lui 2009. În primele opt luni din 2009, cota de piaţă a constructorului român a crescut de la 1,2% la 1,7%.
În luna august, înmatriculările Dacia au crescut la 18.947 de maşini noi, de la 13.656 în august 2008, iar cota de piaţă s-a majorat de la 1,7% la 2,3%. Dacia a depăşit astfel mărci precum Mazda, KIA, Chevrolet sau Volvo, care surclasau compania românească în clasamentul din perioada similară a anului trecut, şi se apropie de Honda şi Suzuki.
Grupul Volkswagen şi-a păstrat poziţia de cel mai mare constructor european, cu peste două milioane de autoturisme noi intrate în circulaţie, în scădere cu 2% faţă de perioada ianuarie-august din 2008.
Grupul PSA Peugeot Citroen ocupă poziţia secundă, cu 1,22 milioane de automobile noi înregistrate în primele opt luni, în scădere cu 8,1% de la 1,33 milioane în intervalul similar al anului trecut.
Topul primilor cinci constructori europeni este completat de grupurile Ford, General Motors şi, respectiv, Fiat, iar Renault, acţionarul majoritar al Dacia, se plaseaz