Producatorul bulgar de placi ceramice (gresie si faianta) Kai Group, prezent pe piata locala din primavara si detinut de fondul de investitii american Advent International, isi propune sa atinga o cota de piata de 15% si o cifra de afaceri de 8-10 milioane de euro in primul an de functionare pe piata locala.
“Ne propunem sa fim perceputi ca un producator local si nu ca importator, avand in vedere ca unitatile noastre de productie din Bulgaria se afla la o distanta de doar 140 de kilometri de Bucuresti. Practic, in cazul in care avem o comanda din Romania, o putem onora in ziua urmatoare”, spune Catalin Rotaru (foto), country manager Kai Romania, filiala locala a Kai Group.
Grupul detine doua fabrici in Bulgaria, cu o capacitate totala de productie de 18,3 milioane de metri patrati.
Reprezentantii Kai Group nu exclud insa posibilitatea de a construi o fabrica in Romania, in conditiile in care unitatile din Bulgaria nu pot suporta o capacitate de productie mai mare de 25 de milioane de metri patrati.
"Acum ceva vreme am discutat la nivelul grupului despre deschiderea unei fabrici de productie in Romania, insa, odata cu aparitia crizei economice, am amanat acest plan. Cel mai probabil, vom relua discutiile pe aceasta tema, deoarece suntem interesati sa investim in piata din Romania”, afirma Spas Shopov, directorul executiv al producatorului bulgar de placi ceramice.
Investitia intr-o unitate de productie pe piata locala ar fi de minimum 20 de milioane de euro.
Pe termen scurt, bulgarii isi propun sa deschida trei depozite in Romania, pentru a putea stoca gresia si faianta adusa din Bulgaria. Unul dintre cele trei depozite va fi localizat in Bucuresti.
Planurile grupului bulgar pe termen mediu vizeaza ocuparea pozitie de lider pe piata romaneasca de gresie si faianta, pentru anul viitor reprezentantii Kai Group precizand ca isi dore