Martin Lundstedt, vicepresedintele executiv si directorul de vanzari al producatorului suedez de camioane Scania, apreciaza ca evolutia vanzarilor de camioane si a economiei locale seamana cu cea a Spaniei si Portugaliei dupa aderarea la Uniunea Europeana, iar piata isi va reveni doar in 2011, dupa o scadere mai mare de 70% in acest an.
La fel ca in Spania si Portugalia, imediat dupa aderarea la Uniunea Europeana si Romania a inregistrat in 2007 o crestere a vanzarilor de peste 120% in cazul autocamioanelor cu o masa de peste 18 tone.
"Vedem in acest caz acelasi tipar pe care il aveam in anii de dupa aderare in Spania si Portugalia. Continuam sa ne dezvoltam activitatile din regiune deoarece este o nevoie semnificativa de transport si infrastructura in Romania si in regiune", a spus Lundstedt.
Vanzarile de autocamioane s-au redus in primele sapte luni ale anului cu 73% -77%, in functie de segment, dupa ce in anii anteriori importatorii consemnau chiar si dublari ale vanzarilor de la an la an.
Scania a livrat pe piata locala 43 de autocamioane in acest an, in timp ce pe tot parcursul anului trecut in piata locala au fost inmatriculate circa 390 de unitati.
"Ceea ce am facut a fost sa reducem capacitatea de vanzatori in toate tarile in care operam. Credem intr-o piata mai scazuta pentru cel putin un an", a mai spus Lundstedt.
"In functie de ciclul necesar de inlocuire, apreciem ca nevoia se va exprima din nou in 2011."
Lundstedt a adaugat ca afacerile producatorilor de camioane sunt influentate indirect de cheltuielile guvernamentale pentru infrastructura, constructii si transport public, deoarece cererea de autocamioane este exprimata in principal de companiile din aceste sectoare, companii care au in prezent o activitate mult mai redusa.
Afaceri de 18 milioane de euro in 2009
Scania Romania a bugetat in acest an vanza