Vânzările de automobile noi din România au scăzut cu 21,3% în august faţă de luna anterioară, la 9.607 maşini noi, şi cu 53,5% în primele opt luni faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 92.428 unităţi, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).În perioada ianuarie-august a anului trecut vânzările au totalizat 198.861 de unităţi.Piaţa auto românească totală, incluzând automobilele, vehiculele comerciale şi autobuzele, a
Vânzările de automobile noi din România au scăzut cu 21,3% în august faţă de luna anterioară, la 9.607 maşini noi, şi cu 53,5% în primele opt luni faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 92.428 unităţi, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
În perioada ianuarie-august a anului trecut vânzările au totalizat 198.861 de unităţi.
Piaţa auto românească totală, incluzând automobilele, vehiculele comerciale şi autobuzele, a scăzut cu 17,8% în august, faţă de iulie, la 11.066 unităţi.
În intervalul ianuarie-august, livrările totale au însumat 103.592 autovehicule, în scădere cu 56,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când au fost vândute 239.040 de unităţi.
Segmentul comercial
Vânzările de vehicule comerciale, al doilea segment al pieţei din punct de vedere al volumelor, au urcat cu 7,7% în august faţă de iulie, la 1.280 unităţi, şi au scăzut cu 72,1% în primele opt luni, de la 37.266 unităţi la 10.381 autovehicule.
Livrările de autobuze au avut un declin de 171,2% în august, comparativ cu iulie, la 179 de unităţi, şi de 73,1% în primele opt luni, de la 2.913 de vehicule la 783 vehicule.
Topul celor mai bune marci
Dacia rămâne liderul pieţei auto, în funcţie de numărul de unităţi vândute, cu 28.733 automobile în primele opt luni, în scădere cu 46,7% faţă