Producatorul de placi ceramice Kai Group, detinut de fondul de investitii american Advent Internatioanl, isi propune in primul an de la intrarea pe piata romaneasca afaceri de 8-10 mil. euro si o cota de piata de 25% in urmatorii doi ani.
Compania doreste sa se pozitioneze ca producator local, in ciuda faptului ca grupul detine unitatile de productie in Bulgaria. Kai controleaza doua unitati cu o capacitate totala de productie care depaseste 18 milioane de metri patrati.
"Ne dorim sa ne pozitionam ca un producator local pe piata din Romania, in conditiile in care unitatile de productie se afla la doar 140 de kilometri de Capitala, principala piata de placi ceramice din Romania, care atrage 40% din vanzari", a declarat Catalin Rotaru, directorul Kai Group in Romania.
Piata de placi ceramice s-a ridicat anul trecut la circa 300 mil. euro, iar pentru acest an reprezentantii Kai apreciaza o scadere in valoare cu 20-30% fata de nivelul de anul trecut, volumul vanzarilor ramanand aproximativ egal cu cel din 2008. "Apreciez ca piata va scadea anul acesta cu 20-30% fata de anul trecut. Scaderea va fi una in valoare si nu in volum, in conditiile in care, pe fondul crizei, clientii s-au indreptat catre segmentul economic", a adaugat Rotaru.
Segmentul economic reprezinta peste 50% din piata, unde preturile variaza intre 15 si 25 lei/mp. Pe segmentul mediu, respectiv 30-35% din piata, preturile variaza intre 25 si 70 lei/mp, in timp ce pe segmentul premium, respectiv 15% din piata, preturile depasesc 100 lei/mp.
In prezent, Kai comercializeaza la nivel national prin reteaua de distribuitori locali, printre care Delta Distribution si PremierCom, dar si prin reteaua de retaileri Baumax, Praktiker si Bricostore. In viitorul apropiat insa, directorul executiv al Kai Group, Spap Shopov, nu exclude constructia unei unitati de productie in Romania.
"S