Fonomat, retailer GSM detinut de fondul spaniol de investitii Ged Capital, format prin achizitia in ultimii ani a mai multor retele fondate de antreprenori locali, a inregistrat in primele sapte luni venituri totale mai mici cu 12%, dar spera sa obtina pana la finele anului vanzari mai mari pentru a obtine un rezultat anual mai bun, spun reprezentantii companiei.
"Veniturile totale au scazut cu 12% pana la 31 iulie, dar urmatoarele luni sunt cruciale. Noi speram sa incheiem 2009 cu o scadere de 6-8% fata de 2008. Veniturile noastre sunt afectate de valoarea medie mai mica a cheltuielilor facute de clienti", a declarat pentru ZF Miguel Peralta, CEO al Fonomat. "O scadere de 12% ar fi importanta, dar din fericire sectorul nostru este mai putin afectat decat altele", a adaugat el.
Vanzarile de masini noi, spre exemplu, au cazut cu 60% fata de anul trecut, pe fondul recesiunii.
Fonomat a inregistrat anul trecut afaceri de 28 mil. euro si a obtinut un profit inainte de plata dobanzilor, impozitelor, includerea deprecierilor si a amortizarii de 0,7 mil. euro. Fonomat este cel mai mare partener Orange dupa numarul de magazine - aproape 180 in prezent. "Anul curent este unul foarte special din cauza recesiunii si a prudentei operatorilor, chiar daca numarul nostru de clienti a crescut cu 31%, la peste un milion."
Peralta afirma ca Fonomat a reusit sa-si majoreze numarul de clienti, insa acest lucru presupune acces la una dintre cele mai valoroase resurse in timp de criza, respectiv banii in numerar.
"In acest moment exista peste 280 de modele de telefoane mobile pe care o companie puternica trebuie sa le aiba pentru a oferi servicii bune unui client, insa cu investitia corespunzatoare in stocuri. Cash-ul este crucial in acest business", a spus Peralta. "Si consilierea in magazin e importanta: ofertele sunt uneori complexe si dificil de inteles."