Salonul Internaţional al Automobilului de la Frankfurt îşi deschide, oficial porţile,joi, 17 septembrie, în prezenţa cancelarului german, Angela Merkel. Pe lîngă numeroase maşini de lux, concepute înainte de declanşarea crizei economice, vizitatorii pot admira şi diverse maşini electrice sau hibride, adevărate prototipuri ale viitorului. Toţi specialiştii sunt de acord: maşina pe bază de electricitate, nepoluantă , este următorul obiectiv tehnologic al omenirii, cu mari şanse de a fi atins.
Salonul Internaţional alAutomobilului de la Franfkurt îşi deschide oficial porţile,joi, 17 septembrie, în prezenţa cancelarului german, Angela Merkel. Pe lîngă numeroase maşini de lux, concepute înainte de declanşarea crizei economice, vizitatorii pot admira şi diverse maşini electrice sau hibride, adevărate prototipuri ale viitorului. Toţi specialiştii sunt de acord: maşina pe bază de electricitate, nepoluantă , este următorul obiectiv tehnologic al omenirii, cu mari şanse de a fi atins. În urmă cu cinci ani nu erau mulţi cei care credeau în acest proiect colectiv şi planetar. Între timp însă s-au produs adevărate cataclisme economice: o creştere fără precedent a preţului la petrol, o criză fără precedent din 1930 încoace, o presiune fără precedent a ecologiştilor care se văd sprijiniti acum în multe ţări şi la nivel guvernamental. Numeroase firme de automobile şi-au accelerat între timp activităţile de cercetare pentru a pune la punct maşina electrică şi sume uriaşe au fost deblocate în acest sens, multe dintre ele venind de la stat.
Europenii, japonezii şi chiar americanii au intrat aşadar în cursa pentru construirea maşinii electrice, cursă în care au intrat şi unele ţări emergente precum India. Firma indiană Reva prezintă la Frankfurt un vehicol electric pe care îl va lansa în 2010 şi anunţă producţia a 300 000 de bucăţi pe an.
O veste bună pentru întreaga