În primele opt luni din 2009, o singură firmă specializată în recuperarea de creanţe a colectat 32 milioane de euro de la românii cu datorii la bănci şi la companiile de telefonie
Recuperatorii de creanţe au avut mult de lucru în 2009, din cauza creşterii numărului de restanţieri la bănci şi la companiile de telefonie, însă şi câştigurile lor au fost pe măsură. La nu mai puţin de 116 milioane de euro se ridică valoarea solicitărilor de recuperare de creanţe primite de către Coface România în primele opt luni, mai mult decât dublu dacă se compară cu perioada similară a anului trecut. "Din cele 116 milioane de euro, am reuşit să recuperăm 32 milioane de euro de la debitori, faţă de 15 milioane de euro, în intervalul similar din 2008, când solicitările au însumat 51 milioane de euro", a declarat joi Cristian Ionescu, directorul general al Coface pentru România, Bulgaria şi Slovacia. Sumele intrate la colectare sunt mai mari decât anul trecut, dar şi recuperarea se face mult mai greu, a adăugat Ionescu. Acest lucru se vede clar comparând ratele de recuperare din 2009 cu cele de anul trecut. Astfel, în cazul persoanelor fizice se recuperează în jur de 20-25% din datorie, faţă de 30-35% anul trecut, în timp de rata de succes a sumelor recuperate pe segmentul corporate a scăzut de la 60-70% la 45%.
Criza a însemnat nu numai creşterea sumelor de recuperat, ci şi neplata datoriilor unor companii către firmele partenere. Sunt însă şi companii care au încheiat asigurări de credit comercial, plata daunei revenind în această situaţie Coface.
Până acum, cea mai mare daună se ridică la 2,6 milioane de lei şi a fost plătită de Coface către două firme asigurate, paguba fiind provocată de Arcom, firma lui Gigi Becali, aflată în insolvenţă. A doua daună ca valoare se ridică la 1,8 milioane de lei şi a fost plătită în cazul companiei Delta Distribution, benefic