Felul în care au procedat angajaţii firmei de transport valori G4S, traseul riscant folosit şi controversele privind avizul transportului complică filmul atacului armat din munţi. Poliţia a anunţat că există un cerc de suspecţi, dar nu s-a făcut nicio reţinere, în timp ce angajaţii firmei riscă puşcăria pentru neglijenţă în serviciu. Citeşte şi:
Jaful din Pasul Gutâi a ajuns pe mâna procurorilor
Anchetatorii maramureşeni au stabilit că, în cazul jafului de marţi din Pasul Gutâi, când au fost furaţi 240.000 de lei, au fost făcute cel puţin trei greşeli.
Astfel, transportul de valori nu avea un echipaj însoţitor, iar angajaţii au coborât din maşină pentru a prezenta actele falşilor poliţişti, deşi legea prevede că aceştia ar fi trebuit să verifice mai întâi veridicitatea transportului. Din aceste cauze, cei trei agenţi angajaţi ai firmei G4S sunt cercetaţi acum pentru neglijenţă în serviciu, iar dacă sunt găsiţi vinovaţi riscă pedeapsa cu închisoarea între 2 şi 10 ani.
Traseu riscant
O a treia greşeală o reprezintă traseul ales. Poliţiştii din Maramureş susţin că transportul de valori prin Pasul Gutâi nu a fost avizat de poliţie. „Firma nu şi-a actualizat planul de transport valori, astfel ei nu aveau aviz pentru acest traseu”, a precizat Voichiţa Zehan, purtător de cuvânt al IPJ Maramureş.
De altfel, autorităţile au precizat că drumul prin Pasul Gutâi nu este recomandat, ci este chiar riscant pentru astfel de transporturi, deoarece 30 de kilometri din DN18 sunt izolaţi şi cu serpentine. „Se pare că traseul pe care l-au ales ei nu era cel mai bun. Noi, când aveam în custodie această problemă, nu am avizat traseul pe muntele Gutâi. Problema o gestionează acum Clujul şi noi trebuie să vedem acum ce se întâmplă. Din nou sunt disfuncţionalităţi. Atunci când se colaborează cu poliţia şi