- Comentariu - nr. 379 / 17 Septembrie, 2009 Primul vehicul din lume echipat standard cu centura de siguranta cu prindere in trei puncte _ un Volvo PV 544 _ a fost livrat la Karlstad, Suedia, pe 13 august 1959. Adica, acum 50 de ani. Conform specialistilor, centura de siguranta este cel mai important sistem de siguranta al unui vehicul, fiind considerata chiar cea mai importanta inovatie in industria auto, la capitolul siguranta. Fara aceasta airbag-urile nu au rost. In acelasi timp, centura de siguranta cuplata face ca riscul unei accidentari serioase sa fie redus cu peste 50 la suta. Totusi, utilizarea acesteia este alarmant de scazuta in randul soferilor de camion din anumite tari. Chiar in Suedia _ spun statisticile -, doar 4 din 10 soferi de camion utilizeaza centura. In Europa, statisticile arata ca, daca fiecare tara a Uniunii Europene ar avea procentul de utilizare al centurii la acelasi nivel cu al tarii care il are cel mai ridicat, 7.000 de vieti ar fi salvate anual. Din pacate, in Romania, multi dintre noi _ conducatorii de autoturisme _ neglijam utilizarea centurii, desi legislatia prevede acest lucru. Sa mai notam ca, in Franta, datorita unei legislatii foarte dure, folosirea centurii a crescut cu 80%. GHEORGHE GIURGIU - Comentariu - nr. 379 / 17 Septembrie, 2009 Primul vehicul din lume echipat standard cu centura de siguranta cu prindere in trei puncte _ un Volvo PV 544 _ a fost livrat la Karlstad, Suedia, pe 13 august 1959. Adica, acum 50 de ani. Conform specialistilor, centura de siguranta este cel mai important sistem de siguranta al unui vehicul, fiind considerata chiar cea mai importanta inovatie in industria auto, la capitolul siguranta. Fara aceasta airbag-urile nu au rost. In acelasi timp, centura de siguranta cuplata face ca riscul unei accidentari serioase sa fie redus cu peste 50 la suta. Totusi, utilizarea acesteia este alarmant de scaz