Concertele, pe care Murray Perahia şi Academia Saint Martin In The Fields le-au susţinut marţi şi miercuri la Ateneul Român, au fost un moment de vârf în cadrul Festivalului Internaţional „George Enescu” Sursa: Agerpres
1 /. Programul celor două memorabile seri a fost unul asemănător, practic, doar prima lucrare a diferit: în prima seară s-a cântat o simfonie de Johann Christian Bach, iar în cea de a doua, una de Felix Mendelssohn. Celelalte trei lucrări ce au figurat pe afiş: Concertul nr.17 pentru pian şi orchestră de Wolfgang Amadeus Mozart, Concertul nr.3 pentru pian şi orchestră de Johann Sebastian Bach şi Simfonia nr.38 „Praga” a aceluiaşi Wolfgang Amadeus Mozart.
Spectatori nepoliticoşi
Concertul de ieri mi-a produs regrete: o dată, că muzica s-a încheiat, şi al doilea, că nu există posibilitatea ca solistul şi orchestra să fi cântat doar pentru mine… Pentru că, ce poate fi mai enervant decât un cor de răguşiţi care tuşesc după o parte a doua de Bach efectiv ruptă parcă din altă lume, ce deschidea într-adevăr o poartă către dumnezeire, sau un vecin de scaun care nu se poate abţine să nu vorbească cu partenera sau să gesticuleze zgomotos pe un admirabil final de simfonie mozartiană.
Trebuie spus că aşteptările pentru concertele Perahia-Academia Saint Martin In The Fields au fost de la început foarte mari. Pentru cele două seri de la Ateneu s-au epuizat de altfel biletele imediat ce au fost puse în vânzare, poate şi datorită faptul că aceste două concerte sunt printre puţinele pentru care interpreţii nu au dat dreptul de a fi transmise în direct la radio. Este însă bine că ele au fost înregistrate şi vor putea fi ascultate, probabil în preajma Crăciunului, la Radio România Muzical. Imperceptibilele nuanţe de piano
De data aceasta zicala „la pomul lăudat să nu te duci cu sacul” s-a dovedit profund neadevărată. Academia S