Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADR) reuşeşte „performanţa” de a organiza licitaţia de construcţie a unei porţiuni Coridorul lV pan-european, la doi ani distanţă de termenul la care ar fi trebuit să înceapă lucrările efective. Sursa: Remus Suciu CNADR a anunţat azi că licitaţia pentru construirea variantei de ocolire Deva – Orăştie va fi organizată pe 19 septembrie. „By-pass-ul” va face parte din autostrada Nădlac – Arad – Timişoara – Deva – Sibiu – Piteşti şi este de aşteptat să decongestioneze traficul de pe DN 7, dintre cele două localităţi hunedorene.
Vina dată pe consultant
Procedurile de licitaţie pentru „by-pass-ul” hunedorean au fost începute în 2006, când s-a trecut de faza de pre-calificare a firmelor constructoare, dar, după cum spun reprezentanţii CNADR, nu s-au finalizat din cauza consorţiului de consultanţă DHV Consultants/Athens Development Office din Olanda care a întârziat revizuirea proiectului tehnic. Primele lucrări pentru „bucata” de autostradă trebuiau efectuate în septembrie 2007, dar compania a reziliat contractul cu firma de consultanţă şi a reluat o bună parte din proceduri.
Pentru 1 septembrie, anul acesta, era anunţată licitaţia pentru desemnarea constructorului, dar Compania de Autostrăzi a mai recurs la o amânare, pentru 19 octombrie, invocând o serie de nereguli ce ar fi făcut imposibilă atribuirea contractului.
„Centură” de 300 de milioane
Valoarea investiţiei necesare pentru porţiunea de autostradă dintre Deva şi Orăştie va depăşi 300 de milioane de euro, cea mai mare parte a banilor provenind din fonduri ale programului ISPA. Zona are neapărată nevoie de „by-pass” pentru ca acesta să preia traficul naţional şi internaţional de pe DN 7. La ora actuală, porţiunea de drum dintre Deva şi Orăştie este tranzitată zilnic, în medie, de 30.000 de v