Din ciclul realizarilor cu adevarat marete ale Epocii de Aur face parte Transfagarasanul, care a fost inaugurat la 20 septembrie 1974, ceea ce inseamna ca sarbatorim acum 35 de ani de drum serpuit, care ne trece din Transilvania in Tara Romaneasca. Inaugurarea oficiala a acestui drum national, botezat "Transfagarasan" deschidea drumul unei magistrale de peste 90 de kilometri, situata la cea mai inalta altitudine - 2.040 metri - fata de alte drumuri ce strabat Carpatii. Chiar si azi, spre deosebire de Canalul Dunare - Marea Neagra sau Casa Poporului, Transfagarasanul a ramas apropiat inimii romanilor. O dovada vine si din partea timisoreanului Gheorghe Pocovnicu, el cuprinzand in turele sale cu bicicleta prin tara si acest "drum inalt". "Stapan" peste o zona pitoreasca
Transfagarasanul trece din judetul Sibiu spre Arges si este unul din cele mai spectaculoase drumuri din Romania. El leaga regiunea istorica a Transilvaniei de Muntenia. Drumul - construit sa treaca peste Muntii Fagaras - cel mai inalt lant muntos tara - porneste de langa Pitesti, din comuna Bascov, ducand la Curtea de Arges. Dincolo de acest oras, la Arefu, incepe portiunea inaugurata la 20 septembrie 1974, care merge pana la Cartisoara, Sibiu, si care urca pana la altitudinea de 2.040 m. Drumul in trepte foloseste serpentine pentru a urca, fiind considerat drept o provocare pentru orice autovehicul. Din cauza serpentinelor si a drumului in rampa, viteza maxima de rulare este de 40 km/h. Soseaua este inchisa de la sfarsitul lunii octombrie pana in luna iunie din cauza zapezii.
Transfagarasanul are mai multe tunele si viaducte decat oricare alt drum din Romania. In apropiere de cel mai inalt punct al ascensiunii, la Balea Lac, trece prin cel mai lung tunel din Romania (aproape 900 m). Se gaseste la cea mai mare altitudine din Europa, si anume la 2.040 de metri, se intinde pe doua benzi de circ