Furt organizat „ca la carte” la CFR. Trei motoare electrice de tracţiune de la o locomotivă, fiecare cântărind peste tonă, au dispărut din depoul CFR Călători. Hoţii au folosit macaraua depoului pentru ridica motoarele, pe care le-au urcat apoi într-un autovehicul cu care au ieşit lejer pe poarta din faţă. Înainte să înceapă furtul, au avut grijă să acopere obiectivul camerei de supraveghere.
Pe 31 august, angajaţii depoului CFR Braşov şi-au terminat programul de lucru la ora 15.00 şi au plecat liniştiţi acasă. Trei ore mai târziu, obiectivul camerei de luat vederi a fost acoperit. Persoane rămase încă necunoscute au intrat în depou şi s-au urcat pe macaraua-pod. Au ghidat-o către motoarele de tracţiune de locomotivă. Fiecare din acest motor are aproape 1 metru pătrat şi cântăreşte mai bine de o tonă. Şase astfel de motoare pune în mişcare locomotivele electrice, cu tot cu garnitura de vagoane. Hoţii au luat numai trei. Le-au legat în lanţuri, au ridicat încărcătura cu ajutorul macaralei şi au aşezat-o într-un vehicul. Apoi, au părăsit depoul pe poarta de la intrare, păzită de angajaţii unei firme de pază şi protecţie.
Motoarele respective erau proprietatea Societăţii Comerciale de Reparatii Locomotive „C.F.R. - S.C.R.L. Brasov” - S.A., care a închiriat, de altfel, depoul Braşov. Poliţia şi procuratura au început deja ancheta în acest caz, suspecţi fiind din rândul angajaţilor şi a firmei de pază. Reprezentanţii SCRL spun că motoarele intrau la categoria „dezmembrări” şi erau folosite pentru piese de rezervă. Hoţii nu le-au furat să le pună pe vreo locomotivă, ci să le vândă la „fier vechi”. Aceste propulsoare electrice conţin sârmă de cupru, care ajunge să se vândă cu 16 lei per kilogram. În total, valoarea pagubei depăşeşte 100 de milioane de lei vechi. Furt organizat „ca la carte” la CFR. Trei motoare electrice de tracţiune de la o locomotivă,