Chiar dacă are o sută de ani, Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) se simte în putere să-şi scoată sâmbătă, 19 septembrie, pe străzile Capitalei cele mai mândre tramvaie, de la cel cu cai la cel cu podeaua joasă, produs recent în uzinele regiei. Sursa: RATB Interesaţii le pot admira pe traseul Depoul Victoria, Bulevardul Iancu de Hunedoara, Şoseaua Ştefan cel Mare, Bucur Obor, Calea Moşilor, Piaţa Sfântul Gheorghe, începând cu ora 11.00.
Istoria RATB în date şi cifre
1871: Se înfiinţează prima "Societate Română de Tramvaiuri", cu tramvaie tractate de cai.
1894: Se dă în folosinţă prima linie electrică pentru tramvaie, pe traseul Obor - Cotroceni.
1909: Se adoptă Legea pentru înfiinţarea "Societăţii Comunale pentru construcţiunea şi exploatarea tramvaielor în Bucureşti" ( noua concesiune se va numi S.T.B. ).
1921: S.T.B. ajunge cea mai importantă societate de transport public din ţară.
1929: Încetează circulaţia tramvaielor cu cai.
1936 : Societatea obţine exclusivitatea transportului în comun cu tramvaie şi autobuze pentru Bucureşti. Bucureştiul avea o suprafaţă de 31.000 hectare, inclusiv 12 comune suburbane pentru care asigura transportul. Parcul de autobuze era de 392 buc (Renault, Chevrolet şi Henschel) funcţionând pe 22 trasee cu 131 Km cale dublă.
1949: Se înfiinţează prima linie de troleibuz (Piaţa Victoriei - Hipodromul Băneasa).
1950: Societatea comunală a tramvaielor din Bucureşti se transformă în "Întreprinderea de Transport Bucureşti" (I.T.B.), în acea vremea, existând 27 trasee de tramvaie şi 24 trasee de autobuze. Numărul salariaţilor era de 11.000, fiind a doua întreprindere din ţară ca numar de angajaţi, după Uzinele Reşiţa (22.000 salariaţi).
1951: Se dă în folosinţă vagonul de mare capacitate pe 4 osii, realizat în ateli