- Cultural - nr. 380 / 18 Septembrie, 2009 Conferinta de presa de la Teatrul National de miercuri a fost fixata la ora mesei, cand unele ziare se pregatesc sa inchida editia de a doua zi (preferabil ar fi ca acestea sa fie organizate precum la Teatrul National Bucuresti, dimineata, altfel relatarea s-ar putea "produce" mai tarziu decat ar trebui, adica dupa ce trece evenimentul). In cazul celui de fata, faptul ca "Krum nu devine Scrum", cum spera, in deschiderea intalnirii, directorii Vlad Radescu, adjunctul Nicolae Cristache si regizorul Theodor Cristian Popescu, noul PR al Teatrului, Ciprian Vultur, si actorul Dan Radulescu, se datoreaza selectionarii, in cadrul Festivalului National de Teatru, a spectacolului "Krum Ectoplasma". Dupa cum tine sa sublinieze conducerea, acest lucru se intampla "dupa mai bine de zece ani de cand teatrul orasului nostru nu a fost vazut cu ochi buni" de juriile subiective si nu obiective ale UNITER si ale altor asa-zise asociatii de critici, regizori si actori… fantoma precum in titlul spectacolului (Cristi Popescu definind termenul "ectoplasma" drept "materia din care sunt facute fantomele" adica…pura fictiune). De altfel, directorul Vlad Radescu recunoaste ca este "o adevarata criza de critici"… acreditati (poate ca, tocmai din acest motiv, acestia asteapta mai mult respect din partea celor despre care scriu). Dupa cum spunea Alexandru Darie intr-un interviu, in Occident actorii nu exista decat datorita criticilor, in functie de parerea acestora, care au puterea de a-i ridica si cobori conform pregatirii, iar in Romania, la fel, dupa ce au fost ani de-a randul "soareci de biblioteca" ai sutelor de carti citite cu coatele tocite, cronicarii de teatru merita acelasi statut. Cu toate ca nu se ridica la valoarea altor spectacole ale regizorului Cristi Popescu (doar daca ar fi mai scurt cu jumatate, s-ar putea compara cu "Priveste inapoi