Criza financiara a rearanjat topul celor mai valoroase branduri din lume, institutiile financiare care ocupau candva locuri fruntase pierzand acum pozitii importante.
Desi companiile provenind din SUA, locul din care s-a propagat criza, ar fi trebuit sa fie cele mai afectate, se pare ca brandurile americane au reusit sa faca fata evolutiei financiar-economice nefavorabile.
Astfel, companii precum Coca Cola, IBM si Microsoft se mentin in pozitia de lideri in topul celor mai scumpe companii la nivel mondial, realizat de Interbrand.
Clasamentul pentru 2009 la nivel mondial al celor mai valoroase companii este urmatorul:
Locul 1. Coca Cola.
Cu o istorie de 123 de ani pe piata bauturilor racoritoare, Coca Cola nu da semne de slabiciune pe piata de profil, valorand in 2009 suma 68,7 miliarde de dolari.
Compania a lansat mai mult de 700 de produse, in 2008, in intreaga lume, iar campaniile sale de promovare arata ce inseamna sa gestionezi un brand si sa reusesti sa-l diversifici in mai mult de 200 de tari. In acest an, compania s-a extins brand-ul Coca Cola Zero in 107 de tari.
Locul 2. IBM.
Cea mai mare companie in domeniul IT valoreaza in 2009 fabuloasa suma de 60,2 miliarde de dolari. IMB este compania care a primit cele mai multe patente din SUA (mai mult de 4.000), timp de 16 ani la rand, investind puternic in materie de inovatie si inregistrand progrese ca furnizor de hardware si servicii software.
Este lider de piata, cu o prezenta extinsa in mai mult de 170 de tari si aproximativ 65 procente din veniturile generate din afara SUA.
Locul 3. Microsoft.
Compania lui Bill Gates valoreaza in 2009 nu mai putin de 56,6 miliarde de dolari. Chiar si asa, 2009 reprezinta primul an in declin din istoria Microsoft. Pe masura ce piata se dezvolta, gi