Porsche Broker, compania de brokeraj in asigurari a importatorului de automobile Porsche, a intermediat in primul semestru polite de asigurare in valoare de 134 milioane de lei (33,88 mil. euro), in crestere cu 23%, de la 116 milioane de lei (31,52 mil. euro) in aceeasi perioada a anului trecut.
Brokerul ramane astfel pe locul intai in piata, in ciuda scaderii dramatice inregistrate de subscrierile pe segmentul auto, potrivit lui Kurt Leitner, CEO Porsche Finance Group Romania.
"Primele intermediate in semestrul intai sunt in crestere. In continuare, asigurarile auto detin cea mai mare pondere in totalul subscrierilor din piata, cu o cota de peste 70%. Fiind un broker captiv si concentrat exclusiv pe segmentul auto, scaderea dramatica a volumelor din aceasta piata ne-a afectat si pe noi', a declarat Kurt Leitner (foto).
La nivelul pietei, Leitner estimeaza un rezultat final in acest an in jurul valorii de 2 miliarde de lei prime intermediate de brokerii de pe piata autohtona.
"Nu sunt schimbari importante in clasamentul primelor pozitii din top. In ceea ce priveste piata intermedierilor, Porsche Broker reuseste ca si in anii trecuti sa isi pastreze prima pozitie, chiar si pe fondul scaderii accentuate resimtite de piata auto, insa fiind concentrati exclusiv pe segmentul auto, asteptam semne de revigorare a acestui segment din piata incepand cu primavara anului urmator", a adaugat CEO-ul grupului financiar.
Unul dintre cei mai importanti competitori ai Porshe pe zona brokerilor de asigurari este Marsh, subsidiara locala a celui mai mare broker de asigurari din lume.
Totodata, pe fondul scaderii numarului de contracte noi incheiate, Leitner a observat ca brokerii au inceput sa fie mult mai atenti la conservarea portofoliului de clienti existenti, iar clienti nu mai sunt dispusi sa incheie polite de asigurare de care nu au stringent