Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Radu Berceanu, a declarat că proiectul tehnic al Pasajului Băneasa, realizat de firma Search Corporations, este "mult prea complicat şi costisitor", o altă soluţie tehnică putând fi cu până la 30% mai ieftină. "Proiectantul a ales să foreze coloanele de la pereţii pasajului, iar apoi să-i cureţe, să dea găuri pentru a pune fier beton şi din nou să toarne foarte mult beton. Numai noi facem soluţii din 1975", a spus Berceanu, la o
Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Radu Berceanu, a declarat că proiectul tehnic al Pasajului Băneasa, realizat de firma Search Corporations, este "mult prea complicat şi costisitor", o altă soluţie tehnică putând fi cu până la 30% mai ieftină.
"Proiectantul a ales să foreze coloanele de la pereţii pasajului, iar apoi să-i cureţe, să dea găuri pentru a pune fier beton şi din nou să toarne foarte mult beton. Numai noi facem soluţii din 1975", a spus Berceanu, la o vizită la pasaj efectuată împreună cu premierul Emil Boc.
El a spus că o soluţie mai ieftină ar fi fost dacă s-ar fi realizat pereţi falşi şi dacă s-ar fi săpat canale care să preia apele pluviale.
"Nu vreau să dau soluţii acum, dar e cazul să trecem de proiectarea care se făcea în anii '80", a spus Berceanu.
Lucrările la Pasajul Băneasa au început în 2007. Proiectul este finalizat în proporţie de 75% şi pasajul ar putea fi inaugurat la 1 decembrie.
Lucrările de construcţie la pasajul inferior Băneasa au început în luna mai 2008, termenul de finalizare fiind mai 2009. În iunie însă, Guvernul anunţa că lucrările vor fi întârziate cu şase luni. Investiţia lucrării depăşeşte 11 milioane de euro.
SURSA: Mediafax