Un bărbat care scrie, suferă, trăieşte şi iubeşte în întuneric, un accident tragic şi o poveste ratată de iubire. Acestea sunt ingredientele la care a apelat Almodovar, pentru cea mai recentă peliculă a sa: „Îmbrăţişări frânte”.
Harry Cain, alias Mateo Blanco (Lluís Homar), a fost, în urmă cu 14 ani, victima unui accident rutier. Atunci şi-a pierdut vederea, numele, dar şi femeia iubită, Lena (Penelope Cruz).
Acum, când nu mai poate regiza filme şi nici propria viaţă, Cain se mulţumeşte să trăiască din amintirile fostei iubiri. Misteriosul personaj îşi câştigă existenţa de pe urma scenariilor pe care le scrie cu ajutorul fidelei sale asistente, Judit Garcia (Blanca Portillo), care, alături de fiul ei Diego (Tamar Novas), îi serveşte drept secretară, dactilografă şi ghid în lumea întunericului. Povestea ia o altă turnură când Harry începe să-i povestească tânărului Diego viaţa de dinainte de „moarte”, simbolizată de acci dentul de maşină.
Joc la dublu
Cei care adoră producţiile europene şi filmele de calitate nu trebuie să rateze ultima operă a cineastului spaniol. Pentru „Îmbrăţişări frânte”/„Los abrazos rotos”, Almodovar a fost nominalizat anul acesta la prestigiosul Palme d’Or, la Cannes. Pe lângă intriga atât de bine construită încât filmul poate fi urmărit fără probleme chiar şi de la jumătate, povestea este condimentată cu ironii pline de subînţelesuri şi presărată cu numeroase me tafore, simboluri.
Fascinează în pelicula lui Almodovar labirintul duplicităţii. Protagonistul masculin are două nume şi două identităţi. Nu a putut supravieţui accidentului decât duplicându-şi existenţa. Lena îşi părăseşte iubitul bogat, dar înaintat în vârstă, atât în pelicula care îi surprinde infidelitatea, cât şi în salonul conjugal. Martel (José Luis Gómez), fiul amantului înşelat, nu este altceva decât copia fidelă