Proprietarii de restaurante s-au confruntat de la inceputul acestui an cu scaderea vanzarilor sau a bonului de casa, in timp ce micii antreprenori din domeniu au vazut chiar o prabusire cu 50% a incasarilor fata de 2008. Solutia? Cat mai multe oferte, adaptate contextului actual, care sa determine un rulaj mai mare, chiar daca marjele mari de profit sunt sacrificate.
Clientii comanda mai putina mancare din oras si, daca se poate, cat mai ieftina. Asta au inteles si restaurantele, care au lansat anul acesta, mai mult ca niciodata, promotii vizibile atat la fiecare masa, cat si pe site-ul companiilor care activeaza in acest sector. De la meniuri care includ doua feluri de mancare si desert, toate cu 19,9 lei, pana la meniuri de criza, cu putina mancare, dar ieftina, de 9,9 lei sau "meniul cheap", care costa 12 lei, toate vin sa atraga consumatori noi sau sa ii mai induplece pe cei "fideli" sa aloce o parte din buget mesei in oras.
"All You Can Eat"
Reteaua Pizza Hut, administrata in sistem de franciza de compania American Restaurant System, este ultima care a introdus in Capitala o promotie, putin neobisnuita pentru romani, dar foarte cunoscuta in Statele Unite ale Americii si Europa de Vest: "All You Can Eat".
Sub indemnul "Mananci cat poti cu 19,9 lei", clientii pot comanda din meniu, intre orele 18:00 si 21:00, oricate pizza doresc, acestea fiind aduse una dupa alta la masa celui care comanda, impreuna cu un pahar de suc, care poate fi re-umplut de mai multe ori, fara a plati in plus.
"Am lansat aceasta promotie pentru a creste numarul clientilor in intervalul de seara. Meniul a fost implementat, incepand cu iulie, in cadrul restaurantelor Pizza Hut din Cluj-Napoca si Iasi, dar pentru ca am vazut ca vanzarile meniului au reprezentat jumatate din totalul tranzactiilor pe intervalul orar 18:00-21:00 si o crestere a cifrei de afacer