Cei nostalgici după anii copilăriei şi persoanele dornice de autopromovare se numără printre categoriile de utilizatori ai Hi5, cea mai populară reţea de socializare din România, rezultă dintr-un studiu prezentat la Webstock, eveniment de social media & blogging organizat în Capitală.
Cercetarea a făcut referire la motivaţiile şi aşteptările utilizatorilor reţelelor de socializare şi la modul în care brandurile ar putea folosi aceste informaţii.
Studiul a arătat că în România cele mai folosite reţele sunt Twitter, Hi5 şi Facebook şi a analizat modul în care fiecare dintre utilizatorii uneia dintre aceste platforme se percep pe ei înşişi, îi percep pe ceilalţi şi profilul brandurilor care ar fi compatibile cu fiecare dintre aceste site-uri.
Utilizatorii de Twitter se percep pe ei înşişi ca pe nişte indivizi care contează, sunt la curent cu tot ce apare nou în jur şi se orientează către realizare materială şi dezvoltare de sine. Ei sunt recunoscuţi la rândul lor, de utilizatorii de Facebook, ca nişte lideri, dar care sunt "prea egocentrici şi prea concentraţi pe dezvoltarea personală". În ce priveşte utilizatorii de Hi5, aceştia nu ştiu exact ce se întâmplă pe Twitter. Pentru experţi, cei care folosesc site-ul de microblogging sunt influenţatorii, cei care au bloguri şi sunt concentraţi pe networking.
Utilizatorii reţelei Facebook sunt văzuţi de membrii comunităţii Twitter ca "persoane care sunt ok, dar care nu sunt prea interesate în socializare". Ei percep Facebook mai degrabă ca o istorie personală ilustrată. Pentru utilizatorii de Hi5, Facebook este perceput ca elitist, aspiraţional, dar având standarde mai rigide. Specialiştii îi văd pe cei cu conturi pe Facebook ca pe nişte oameni care au nevoie de apartenenţă la un grup cu care au afinităţi şi care simt nevoia de a împărtăşi. Pentru utilizatori, Facebook este asociat cu intimitatea şi mo