Porsche Leasing, una dintre cele mai mari companii de pe piata de profil, a finantat in primul semestru bunuri in valoare de 72 mil. euro, in scadere cu 53% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Compania face parte din grupul financiar Porsche, construit in jurul importatorului auto cu acelasi nume, si este specializata pe segmentul de leasing pentru autovehicule. Vanzarile de masini noi au scazut cu peste 50% de la inceputul acestui an.
"Scaderea pietei auto a avut, desigur, un impact asupra pietei de leasing. Schimbarile in comportamentul consumatorului pot fi observate comparand situatia actuala cu aceeasi perioada a anului trecut. Spre exemplu, acum clientii prelungesc durata de utilizare a masinilor si amana decizia de a achizitiona un nou autoturism", afirma Kurt Leitner, directorul executiv (CEO) al Porsche Finance Group.
Piata de leasing s-a prabusit in primele sase luni din acest an, scaderea fiind de 74%, pana la nivelul de 777 mil. euro, in principal din cauza scaderii vanzarilor de masini si de echipamente industriale.
"Vanzarile la nivel local au inceput sa scada inca de anul trecut. Este evident ca pe fondul unei piete auto care a inregistrat o scadere de 60% in doar cateva luni, toate volumele descresc", mai spune Leitner.
La sfarsitul primului trimestru din acest an, Porsche era a doua companie de pe piata de leasing, dupa UniCredit Leasing Corporation. Companiile sunt lovite de scaderea finantarilor acordate dupa o perioada de mai multi ani de boom, cu cresteri de 40-60%.
Leasingul financiar reprezinta 70% din afacerile Porsche Finance Group, care mai cuprinde o companie de leasing operational (Porsche Mobility), o banca specializata pe credite auto (Porsche Bank), o firma de asigurari auto Casco (Porsche Insurance) si un broker de asigurari.
Finantarile pentru achizitia de autovehicule, principalul