Cu 300 de milioane de utilizatori, reţeaua de socializare se dovedeşte o afacere viabilă care reuşeşte să-şi acopere costurile. Facebook generează, în prezent, suficiente venituri pentru a-şi acoperi costurile operaţionale şi investiţiile necesare modernizării continue a serviciului aflat în permanentă dezvoltare. Potrivit analiştilor, acest lucru demonstrează atît fezabilitatea financiară a modelului de business al Facebook, pusă de mulţi sub semnul întrebării, în trecut şi transmite un semnal pozitiv potenţialilor investitori.
Facebook a relansat o versiune modernizată a motorului de căutare, luna trecută şi testează, în prezent, un sistem de plată online. În plus, numărul utilizatorilor reţelei de socializare s-a triplat comparativ cu anul trecut, ajungînd la 300 de milioane. Directorul executiv al Facebook, Mark Zuckerberg, a anunţat, pe blogul companiei, că Facebook a reuşit să aibă cash-flow pozitiv în al doilea trimestru al acestui an fără a beneficia de intervenţia investitorilor privaţi, deşi compania îşi setase acest obiectiv pentru 2010. În luna mai a acestui an, Facebook a anunţat oficial achiziţia de către compania rusă Digital Sky Technologies (DST) a unui pachet de 1,96% din acţiunile sale, pentru suma de 200 de milioane de dolari, tranzacţia evaluînd compania la zece miliarde de dolari.
Autori: A.B.
Cu 300 de milioane de utilizatori, reţeaua de socializare se dovedeşte o afacere viabilă care reuşeşte să-şi acopere costurile. Facebook generează, în prezent, suficiente venituri pentru a-şi acoperi costurile operaţionale şi investiţiile necesare modernizării continue a serviciului aflat în permanentă dezvoltare. Potrivit analiştilor, acest lucru demonstrează atît fezabilitatea financiară a modelului de business al Facebook, pusă de mulţi sub semnul întrebării, în trecut şi transmite un semnal pozitiv potenţi