Preşedintele francez, Nicolas Sarkozy, a lăudat România pentru că a înţeles importanţa planului pentru industria auto. Consecinţa a fost salvarea uzinei din Mioveni.
"Atunci când am propus în numele Franţei primul plan de susţinere a industriei automobilului, au existat critici că Franţa şi Preşedinţia franceză ar încuraja protecţionismul. Nu a durat însă mult până când şi celelalte ţări au procedat ca noi. Pot să vă spun o anecdotă: preşedintele român, Traian Băsescu, a venit să mă vadă ca să-mi spună cât de mulţumit este de felul în care funcţionează uzinele Renault din România. Eu i-am spus că acest lucru are fără îndoială legătură cu cele 3 miliarde de euro pe care Franţa le-a acordat grupului Renault. Aşadar, astăzi nimeni nu mai spune că planul francez pentru industria auto este unul protecţionist", a spus Nicolas Sarkozy. Acesta a adăugat că România este printre puţinele ţări care au înţeles importanţa planului francez de susţinere a industriei automobilului şi a precizat că acest plan a salvat şi uzinele Dacia din România.
Automobile Dacia a produs maşina Logan MCV cu numărul 250.000, respectiv un model de 1,5 litri dCI de culoare albă, destinat pieţei franceze. Dacia a vândut, în primele şase luni 153.826 de vehicule, cu 20,3% mai mult faţă de nivelul înregistrat în perioada ianuarie-iunie 2008, de 127.842 unităţi, pe fondul creşterii vânzărilor la export cu 60,4%, care a compensat scăderea de 49,5% de pe piaţa internă.
Preşedintele francez, Nicolas Sarkozy, a lăudat România pentru că a înţeles importanţa planului pentru industria auto. Consecinţa a fost salvarea uzinei din Mioveni.
"Atunci când am propus în numele Franţei primul plan de susţinere a industriei automobilului, au existat critici că Franţa şi Preşedinţia franceză ar încuraja protecţionismul. Nu a durat însă mult până când şi celelalte ţări au