De obicei cand apare un angajat nou, sefii zambesc frumos, le spun celorlalti ca au un coleg nou si apoi gata, il lasa sa se descurce singur. Daca esti sef si iti vine un angajat nou, de ce nu incerci sa te comporti altfel, astfel incat sa nu simta ca a nimerit intr-un cuib de viespi.
How to do things iti ofera cateva sfaturi pentru a-i face viata mai usoara noului venit.
Anunta-i pe ceilalti despre cine o sa vina si ce va face. In cazul in care compania ta este foarte mare, nu este nevoie sa ii anunti pe toti, ci doar pe cei cu care va interactiona.
Cere-i receptionistei sa ii ureze bun venit. Persoanele de la receptie trebuie sa fie dragute si sa intampine orice persoana cu un zambet frumos. Tot aceasta persoana il poate lua pe noul angajat intr-un tur al companiei si sa il prezinte persoanelor cu functii importante.
Roaga-ti directorul general sa isi faca putin timp pentru a sta de vorba cu noul angajat. In acest fel, noul angajat va intelege ca firma aprecieaza fiecare angajat.
Seful direct al noului angajat este cel mai potrivit pentru a-i explica acestuia ce trebuie sa faca. Adica ce sarcini va avea, ce performante trebuie sa aiba sau despre alte sarcini de rutina, precum locul imprimantei, cum trebuie sa raspunda daca suna un telefon si nu este altcineva in birou sau alte lucruri.
Ofera-i destule informatii pentru a putea supravietui in prima zi. Restul se poate invata, insa prima zi este critica pentru oricine. Daca nu exista anumite reguli scrise undeva, seful direct al noului angajat ar trebui sa petreaca zilnic cateva minute cu acesta pentru a-l invata tot ce trebuie.
De asemenea, ofera-i timpul necesar pentru a se obisnui cu noul loc de munca si cu oamenii. Cu cat sunt mai multi oameni in companie, cu atat mai mult prima zi de munca este coplesitoare.
Fii sensib