O vară întreagă au putut admira turiştii şi localnicii din Mangalia o „minune" a tehnologiei moderne, care însă nu a funcţionat până la finele lui august. Unii au spus că e un nou ATM, lansat de vreo bancă, alţii că e cine ştie ce ghid IT pentru Mangalia şi staţiunile din sudul litoralului.
Răspunsul la nelămuririle mangalioţilor au venit pe 25 august, când, la Mamaia, preşedintele CJC, Nicuşor Constantinescu, deschidea oficial „terminalul informatic" instalat la Aqua Magic şi, o dată cu acesta, celelalte 16 info-chioşcuri de pe tot litoralul.
Punerea în aplicare a proiectului transfrontalier „Reţeaua Internaţională de Terminale Informatice România - Bulgaria" a durat doi ani şi a costat 560.720 de euro, bani de la Uniunea Europeană. Informaţiile sunt traduse în patru limbi, iar fiecare din cele 18 primării care beneficiază de aceste info-chioşcuri are câte o persoană care se ocupă în mod special de actualizarea datelor. „Reţelele sunt conectate între ele, pot fi accesate de oriunde, de la orice calculator din lume. Sunt sigur că vom avea un număr mai mare de turişti datorită acestora", a mai declarat la inaugurare preşedintele CJC.
O declaraţie similară, nu în „direct", ci transmisă prin biroul mass-media al Primăriei Mangalia, a avut şi edilul din sudul litoralului, Mihai Claudiu Tusac, care şi-a exprimat convingerea că „un turist informat ştie ce să caute şi se va orienta pentru a-şi face vacanţa mai interesantă şi mai frumoasă, iar noi, îmbogăţind permanent baza de date, îi vom oferi motive serioase pentru a alege ca destinaţie de concediu staţiunile descrise pe ecran".
La Mangalia, info-chioşcul buclucaş, aflat în imediata apropiere a Muzeului de Arheologie „Callatis", a avut, încă de la inaugurare, o soartă tristă. Mai întâi a clacat, emoţionat probabil de atenţia ce i se acorda brusc şi de trecerea de la un simplu obiect de decor