Două luni. De atât a fost nevoie ca mormanele de gunoi să reapară, dese, arogante, în locurile în care cei implicaţi în campania „Craiova curată“, desfăşurată la începutul verii de Gazeta de Sud şi Primăria Craiova, au muncit două săptămâni pentru imaginea oraşului. Amenzile, când timide, când ameninţătoare, par să nu aibă efect.
În patru săptămâni, Garda de Mediu a amendat şase firme cu peste 100.000 de lei. Poliţia Comunitară a tăiat 148 de chitanţe în luna august şi 132 în primele 12 zile ale lui septembrie. Serviciul de Control Gospodărire Comunală a acordat aproximativ 15 amenzi în iulie şi august. Mizeria se-ntinde însă de la o zi la alta. Ca o sfidare, câţiva metri mai departe de pancartele pe care scrie clar „Interzisă aruncarea gunoiului“, cineva a aruncat saci cu hârtie igienică, cărămizi sparte, cârpe, sticle, resturi de la materialele de construcţii. Nici unul dintre cele 15 puncte în care voluntarii campaniei au adunat, timp de două săptămâni, în luna iunie, gunoaiele n-a fost menajat: zona ANL-urilor de pe strada Potelu, intrarea în Craiova dinspre Gherceşti, Cârcea sau Şimnicu de Sus, centura de nord a oraşului, toate îşi recapătă, încet, încet, aspectul murdar.
O campanie cu bune intenţii
La începutul lunii iunie, când anunţam campania „Craiova Curată“, al cărei obiectiv era acela de ecologizare a centurii ocolitoare de nord a municipiului şi a intrărilor în oraş, dar şi de responsabilizare faţă de mediul înconjurător, cititorii Gazetei de Sud au privit cu scepticism iniţiativa. Nu pentru că participanţii anunţaţi - elevi de liceu, angajaţi Selgros şi Ford, persoane private de libertate din Penitenciarul de Maximă Siguranţă şi Penitenciarul Pelendava, angajaţi ai Regiei Autonome de Administrare a Domeniului Public Craiova, Regiei de Salubritate, ai companiei DELTA 93 ACM, ai companiei ECO SUD şi voluntari (în fin