Miza reformei din invatamant este aceea a calitatii actului educational, pe langa aspectele tehnice privind organizarea si desfasurarea examenelor, vocatia si gradul de pregatire ale dascalilor fiind cruciale, spune Ecaterina Andronescu, intr-o discutie purtata cu NewsIn.
Ministrul Educatiei considera izolate cazurile de profesori nepregatiti, dar admite ca de calitatea cadrului didactic depind performantele scolare, Andronescu fiind transanta in ceea ce-i priveste pe dascalii slab pregatiti: "Asemenea oameni nu ar trebui sa ramana in sistem".
In ceee ce priveste continutul propiu-zis al reformei, Andronescu spune ca noua lege a educatiei contine prevederi care il vizeaza strict pe dascal, a carui formare trebuie sa fie continua si care va intra, de acum inainte, mult mai greu in sistem, criteriul fiind dublu: cel al bagajului de cunostinte, dar si vocatia de mentor. Astfel, noua lege prevede ca, dupa absolvirea studiilor, cadrul didactic sa nu intre direct la catedra, ci sa treaca printr-un an intermediar, un an in care va fi sub indrumarea unui mentor si la finele caruia va sustine un nou examen. Acest examen va avea o prima proba eliminatorie, prin care i se testeaza abilitatile de pedagog, dupa care va sustine o proba teoretica.
Astfel, afirma Ecaterina Andronescu, selectia va fi mult mai temeinica, iar profesorii vor fi stimulati sa se auto-formeze. Miza reformei din invatamant este aceea a calitatii actului educational, pe langa aspectele tehnice privind organizarea si desfasurarea examenelor, vocatia si gradul de pregatire ale dascalilor fiind cruciale, spune Ecaterina Andronescu, intr-o discutie purtata cu NewsIn.
Ministrul Educatiei considera izolate cazurile de profesori nepregatiti, dar admite ca de calitatea cadrului didactic depind performantele scolare, Andronescu fiind transanta in ceea ce-i priveste pe dasca