Singura marcă de import ale cărei vânzări nu au înregistrat un declin de două cifre a fost Hyundai, ceea ce a propulsat marca din Coreea de Sud pe primul loc în clasamentul vânzărilor de maşini de import pe piaţa românescă, în primele opt luni.În schimb, Toyota este marca auto de import care a avut cel mai mult de pierdut in primele opt luni ale acestui an pe piaţa din România. Constructorul japonez a înregistrat o scădere de 68,06% a vânzărilor de autoturisme pe piaţa loca
Singura marcă de import ale cărei vânzări nu au înregistrat un declin de două cifre a fost Hyundai, ceea ce a propulsat marca din Coreea de Sud pe primul loc în clasamentul vânzărilor de maşini de import pe piaţa românescă, în primele opt luni.
În schimb, Toyota este marca auto de import care a avut cel mai mult de pierdut in primele opt luni ale acestui an pe piaţa din România. Constructorul japonez a înregistrat o scădere de 68,06% a vânzărilor de autoturisme pe piaţa locală, la 2.167 de untăţi în această perioadă, reiese din statisticile Asociaţiei Importatorilor şi Producătorilor de Automobile (APIA).
Pe fondul unei pieţe care în ansamblul său a scăzut cu peste 53 de procente, la 92.428 de autoturisme în perioada analizată, Skoda se află pe locul doi din punct de vedere al scăderii înregistrate: 67,22%, astfel încât vânzările mărcii au ajuns la 5.901 unităţi.
Podiumul celor mai mari scăderi este completat de Chevrolet, cu un minus de 65,93%, până la 2.530 de autoturisme.
Căderi pe toată linia
În topul celor mai mari 11 descreşteri ale volumelor comercializate sub mărcile din import au mai intrat Opel, cu -65,66% şi 4.305 unităţi vândute în primele opt luni din an, Peugeot (-65,03%), Ford (-56,62%), Renault (-55,69%), Volkswagen (-54,14%), Fiat (-49,31%), Kia (-29,94) şi Hyundai, cu cea mai mică scădere: -9,09%, la 8.032 unităţi