În spatele sumelor incredibile investite în modificarea bolizilor stau pasiunea şi talentul celor care îşi dedică o mare parte din timp pentru a realiza maşini unicat. Reporterii „Adevărul de Seară” au stat de vorbă cu artiştii modificărilor auto, prezenţi în acest weekend la Cluj-Napoca cu ocazia competiţiei de drift „King of Europe”.
Citeşte şi
Bucureşti: Ziua Mobilităţii, sărbătorită cu blocaje
VIDEO Regii derapajelor fac pneurile să ardă la Cluj
REPORTAJ Curbe periculoase, accidente şi fete frumoase la campionatul de drift din Cluj (FOTO VIDEO)
Aspectul exterior, designul, desenele aplicate caroseriei şi sonorizarea stau la baza tuningului auto, puţini fiind cei care recurg la modificarea piesei centrale a unei maşini, motorul. Dincolo de oamenii cu bani, care investesc mii de euro în transformarea unei maşini într-o operă de artă, stau persoane pasionate, talentate şi pline de idei neconvenţionale.
În weekend, în parcarea centrului comercial Polus s-au strâns zeci de proprietari de maşini modificate, dar şi tuneri, veniţi în căutare de noi idei. De la tineri care şi-au construit singuri propriile maşini şi până la studenţi care dau viaţă caroseriilor, cu toţii găsesc în ceea ce fac o plăcere.
Desenul face diferenţa
Marian Dobrean are 20 de ani şi pictează caroserii de la vârsta de 16 ani. Tânărul este student în Timişoara, la automatică şi calculatoare, însă ceea ce face nu are nicio legătură cu acest domeniu. „O fac din pasiune. Am desenat pe maşini, dar şi pe motociclete”, ne-a povestit Marian. La vopsitul capotei şi celor două uşi din partea dreaptă a maşinii a lucrat două săptămâni. Desenul, însă, pare desprins dintr-o fotografie.
Programul încărcat îi permite să realizeze circa şase lucrări pe an, al căror preţ variază între 200 şi 1.500 de euro, în funcţie de complexitatea de