Ilie Tincu se află la comanda navei Borcea din data de 10 februarie 1979. Consideră că a avut fericirea de a avea două familii. Una a fost cea de acasă şi a doua cea de pe navă. Profil
Născut: 3 septembrie 1953, lagărul de muncă „Salcia” din Balta Brăilei
Studii: Şcoala de Navigaţie Galaţi
Ocupaţia : comandant fluvial
Familie: căsătorit, doi copii
Este comandantul ultimului vapor cu zbaturi construit în România şi în Europa, nava Borcea. Nu suportă denumirea de navă, pentru bijuteria pe care o comandă, după cum afirmă comandantul Ilie Tincu „ deoarece nu se potriveşte. Este ceea ce în dicţionare se numeşte vapor. Adică o navă cu aburi.”
La cârma unui tezaur
Viaţa a început cum se poate mai dur pentru Ilie Tincu. A văzut lumina zilei în lagărul de muncă de la „Salcia”. A rămas în grija tatălui de la vârsta de şase luni, până la doi ani şi patru luni, când mama a revenit din închisoarea pentru deţinuţi politici de la Alba Iulia.
„Trecutul politic al părinţilor mei s-a concretizat în multe piedici ulterioare. Eram la Facultatea de Industrie Alimentară în anul II când am fost chemat de conducere şi mi s-a spus scurt, fără alte explicaţii că sunt exmatriculat.
Am fost însă primit la Şcoala de Navigaţie Fluvială, şi aşa a început cariera mea de navigator.” ne-a explicat Ilie Tincu.
„Până în anul 1979 am activat tot pe nave cu abur, pe remorcherele Ceahlău şi Bicaz. De aceea atunci când s-a ivit posibilitatea, am fost trimis pe Borcea, ca şi comandant de navă. Am luat în primire vaporul, într-o stare deplorabilă, şi treptat am reuşit să-l aduc în starea a de a fi folosit în scopuri didactice. Interesant este faptul că pentru elevii liceului de marină de atunci, proprietarul navei, maşinile de fabricaţie Krupp şi cazanele de presiune constituiau o adevăr