Potrivit analizei „Adevărul“, publicitatea atrasă de pe urma drepturilor TV pentru meciurile campionatului intern de fotbal este insignifiantă comparativ cu valoarea investiţiei. În perioada august 2008–august 2009, Antena 1 şi GSP TV au difuzat publicitate în timpul meciurilor din Liga I în valoare de cel mult 5,4 milioane de euro. Când consorţiul Antena 1-RCS&RDS a achiziţionat, în primăvara anului 2008, drepturile TV pentru Liga I entuziasmul celor de la Intact a fost uriaş. Antena 1 spera să câştige o cotă mai mare de piaţă în lupta acerbă cu rivalul Pro TV şi să-şi crească substanţial veniturile din publicitate.
Pe atunci, industria publicităţii era în expansiune şi semnele arătau că aceasta merge într-o singură direcţie: în sus. Şefii consorţiului mai aveau încă un motiv de satisfacţie: trustul Realitatea-Caţavencu, al lui Sorin Ovidiu Vîntu, pierduse licitaţia. Astfel, Antena 1 şi RCS blocaseră planurile de lansare a unei platforme de televiziune digitală (DTH) şi dezvoltarea postului Telesport, fostul deţinător al drepturilor TV pentru Liga I, proaspăt cumpărat atunci de Vîntu.
În fond, consorţiul licitase atât de sus numai pentru a-l scoate din joc pe Vîntu. Preţul plătit a fost uriaş. Suma de 85 de milioane de euro a fost considerată de mulţi comentatori drept halucianantă, la acea vreme. Acum, este halucinantă şi împovărătoare din cauza scăderii pieţei de publicitate. Cele 85 de milioane de euro reprezintă o sumă care se recuperează foarte greu din publicitate, chiar şi în condiţiile prospere din prima jumătate a anului trecut.
Distribuţia,handicapul GSP TV
Meciurile Ligii nu le-au purtat noroc celor de la Antena 1 şi RCS. La câteva luni după încheierea tranzacţiei, România a început să audă de criza financiară care a afectat Statele Unite. În plus, consorţiul Antena 1-RCS&RDS nu a reuşit să bată pa