Un singur islam, dar multe interpretări, chiar şi în România. La sfârşitul Ramadanului, reprezentanţii comunităţii musulmane de la noi comentează interpretarea islamului în zone de conflict. Musulmanii autohtoni avertizează asupra apariţiei unei noi generaţii radicale, ca urmare a conflictului din Gaza, şi asupra pericolelor interpretării greşite a Sharia.
Vezi şi: Iusuf Muurat: „Libertatea religioasă de aici nu o întâlnim în alte state din UE”
Fotoreportaj despre Ramadanul arabilor din Banat: Musulmanii sunt la finalul Ramadanului. O lună nu au mâncat şi nu au băut decât după apusul soarelui (FOTO REPORTAJ+VIDEO)
L-am întâlnit pe Abu al-Ula, preşedintele Fundaţiei Taiba, la sediul acesteia. Apoi pe Muftiul Iusuf Muurat la Moscheea Centrală. Dialogul nostru a fost precedat şi întrerupt de rugăciune, care este respectată cu stricteţe. Am vrut să ştiu dacă sunt diferenţe de mesaj sau de interpretare religioasă în sânul acestei comunităţi.
În trecutul recent au existat anumite tensiuni între Muftiat, pe de o parte şi Fundaţia Taiba şi Liga Islamică, pe de altă parte, legate de recunoaşterea diplomelor de teologie islamică obţinute de studenţi români musulmani în ţări precum Sudan, Arabia Saudită sau Iordania. Muftiul a cerut Ministerului Cultelor să nu recunoască aceste diplome pe motiv că în aceste ţări există şcoli în care se propagă extremismul.
Iusuf Muurat arată că în acest caz nu a existat o colaborare pe plan cultural-educaţional între România şi aceste ţări arabe şi că, la vremea respectivă, acei tineri au avut un comportament care „contravenea principiilor de practică religioasă din ţara noastră”. „Ei vor să înlăture anumite practici specifice culturii noastre. Conform concepţiilor lor, unele lucruri nu trebuie să se practice pentru că Profetul n-a practicat”, explică Muftiul.
Până în prezent, diplomele n-au fost