Precum se afla monopostul lui Nelson Piquet jr după accidentul din Marele Premiu de la Singapore, din 2008, aşa este echipa Renault acum, cu câteva zile înaintea judecăţii Comisiei de Disciplină. Constructorul francez va afla miercuri dacă va fi sau nu exclus din Formula 1, dar majoritatea actorilor din Marele Circ cer pedeapsa cea mai aspră. Anul 2009 continuă să fie unul al scandalurilor în Formula 1. Disputele nesfârşite de la începutul sezonului privind noile reglementări tehnice, în special legate de acel difuzor spate sau războiul dintre organizaţia echipelor, FOTA şi Federaţia Internaţională de Automobilism (FIA) privind plafonul bugetar, au cutremurat lumea Formulei 1.
Ultima „bubă” s-a spart într-un moment în care valurile făcute de posibila revenire a lui Michael Schumacher pe pistă, şi veştile bune privind recuperarea lui Felipe Massa aruncaseră o notă pozitivă asupra Marelui Circ.
Monza, dincolo de victoria „Brawn-ilor“
Însă vestea cutremurătoare că Nelson Piquet jr. şi-a provocat intenţionat accidentul de anul trecut din Marele Premiu de la Singapore, la cererea conducătorilor echipei Renault, a aruncat din nou în aer competiţia. Dincolo de pistă, acolo unde Rubens Barrichello câştiga, urmat de coechipierul său Jenson Button, acţiunea principală la Marele Premiu al Italiei de la Monza s-a desfăşurat în paddock.
Conferinţe de presă peste conferinţe de presă, scurgeri de documente, şuşoteli pe la colţuri, toate conducând către ipoteza lansată cu două săptămâni înainte, la Marele Premiu al Belgiei. Aceea că accidentul lui Piquet jr. de la Singapore a fost intenţionat, aşa cum el însuşi avea să declare într-un document oficial prezentat FIA şi care a ajuns în mâinile jurnaliştilor, la Monza.
Totul a culminat săptămâna trecută cu demisia managerului echipei, Flavio Briatore şi a directoru