La prima vedere ar putea fi considerat un fapt minor (o simplă întâmplare nu vreau să spun "accident"),
sâmbătă, vreo 150 de turişti care au avut şansa să petreacă o săptămână în decorul fastuos al Insulelor Canare, din Oceanul Atlantic, s-au îmbarcat în cursa Charter a TAROM, care a decolat pe aeroportul din sudul insulei Tenerife, conform orarului, la 12.45. Erau cu toţii pregătiţi pentru zborul de peste 6 ore care desparte canarele de Bucureşti.
Fiind vorba despre o cursă pe distanţă relativ mare, era prevăzută ca şi la ducere, o escaladă de realimentare şi de schimbare a echipajului la Barcelona. Ajunsi după un zbor de peste 3 ore la Barcelona, pasagerii au fost informaţi de către echipaj că escalada va dura 50 de minute şi că vor fi nevoiţi să petreacă acest răgaz în avion, pe scaune. O perspectivă - să recunoaştem - nu foarte plăcută, după cele 3 ore parcurse deja şi celelalte 3 care urmau, dar asta era situaţia şi aranjamentul făcut de companie cu administraţia aeroportului. Numai că cele 50 de minute au trecut şi nu se dădea niciun semn că s-ar face pregătiri pentru decolare. După 80 de minute petrecute în atmosfera tot mai încinsă a cabinei lipsite de ventilaţie, ( aceasta se face doar când pornesc motoarele) o stewardesă ( pardon, asistentă de bord) a cerut scuze pentru întârziere dând vina pe serviciul de handling al aeroportului! Scuze cel puţin trase de păr dat fiind că handling-ul nu avea nicio treabă în situaţia în care nu se îmbarca şi nu se debarca nimic altceva decât echipajul. Câţiva pasageri mai băgăreţi au reuşit însă să descopere că întârzierea se datora... absenţei echipajului de schimb, care nu reuşise (sau uitase!?) să ajungă la timp la aeroport!
Abia după 100 de minute (dublul timpului de aştepare programat) şi-a făcut apariţia gâfâind comandantul Gherghina însoţit de echipajul său, care fără a mai pierde tim