Grawe, una din primele zece companii din piata asigurarilor de viata, isi propune ca in a doua parte a anului sa lanseze produse noi dedicate IMM-urilor, estimand, in acelasi timp, o crestere de maximum 5% la sfarsitul anului, in contextul crizei financiare mondiale.
Aceste probleme, cat si estimarile privind piata asigurarilor in urmatorii ani au fost dezbatute de Peter Kasyk, directorul general al asiguratorului, intr-un interviu acordat Wall-Street.
“In prima jumatate a anului putea fi mult mai rau. Voi fi fericit daca vom incheia anul cu o crestere de 5%, insa cu siguranta vom incerca sa lansam noi produse, problema este ca trebuie sa vedem cum le pozitionam pe piata, tinand cont de situatia economica dificila. Cu toate acestea, sunt optimist si sper ca vom lansa primele produse in noiembrie anul acesta”, a declarat Peter Kasyk (foto).
Noile produse, spune seful Grawe, se vor adresa sectorului IMM, insa mai multe detalii vor fi facute publice de companie la data lansarii produselor.
In 2008, Grawe a inregistrat un volum total al primelor brute subscrise de 86.40 milioane de lei (23,47 mil. euro). La o crestere de 5%, compania ar inregistra la finele anului 2009 prime brute subscrise in valoare de 90,72 milioane de lei.
Grawe Asigurari a inregistrat in primele sase luni ale anului un volum de prime subscrise de 42,277 milioane lei (10 mil. euro), in scadere cu 1% fata de aceeasi perioada a anului trecut, insa scaderea a fost sub media generala a pietei asigurarilor de viata care a scazut in primul semestru cu 2,97%, comparativ cu perioada similara a anului trecut, conform Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA). La aceasta data 98% din portofoliul companiei este ocupat de asigurarile de viata.
Asiguratorul a inregistrat in perioada ianuarie-iunie 2009 un profit brut de 3,82 milioane lei (0,9 mil. euro). „Profitul pe care