Cel mai popular format de comeţ din Bucureşti îl reprezintă hipermarketurile,care înregistrează o cotă de piaţă de 45% la nivelul Capitalei, potrivit datelor firmei de cercetare GfK România. Astfel, în Bucureşti formele moderne de comerţ (hipermarket, supermarket, discount şi cash&carry) deţin o cotă cumulată de 73% din totalul vânzărilor la nivelul primului semestru al acestui an, reducând semnificativ ponderea magazinelor din comerţul tradiţional. „Dacă la ni
Cel mai popular format de comeţ din Bucureşti îl reprezintă hipermarketurile,care înregistrează o cotă de piaţă de 45% la nivelul Capitalei, potrivit datelor firmei de cercetare GfK România.
Astfel, în Bucureşti formele moderne de comerţ (hipermarket, supermarket, discount şi cash&carry) deţin o cotă cumulată de 73% din totalul vânzărilor la nivelul primului semestru al acestui an, reducând semnificativ ponderea magazinelor din comerţul tradiţional.
„Dacă la nivelul ţării formatele comerţului tradiţional - chioşcuri, magazine generale, buticuri - se menţin la acelaşi nivel, în Bucureşti trendul descendent al acestora este mai accentuat. Cota de piaţă a buticurilor s-a redus la jumătate faţă de 2005, ajungând la 13%”, se arată în comunicatul GfK.
Discountul are cea mai rapidă creştere
La nivelul întregii ţări, comerţul modern avea în primul semestru o cotă de piaţă de 43% din consumul total de produse de largă folosinţă, cu 3% în creştere faţă de perioada similară a anului 2008.
Chiar dacă hipermarketurile reprezintă cel mai popular format de comerţ modern, magazinele de discount înregistrează cea mai rapidă creştere din ultima perioadă.
„Formatele cele mai dinamice au fost hipermarketurile şi discounterii. Principala lor sursa de creştere a fost o frecvenţă de cumpărare mai mare, cu 30% mai mare pentru discounteri şi cu 10% pentru hipermarketuri%”, precizează GfK. @N_P