Pentru a salva grupul american Chrysler, directorul executiv Sergio Marchionne trebuie sa creeze un sedan de talie mijlocie care sa aiba calitatile necesare pentru a concura cu cele mai bune sedanuri din lume, scrie Bloomberg.
Acesta este un proiect ce se deruleaza in conditii normale pe o perioada de trei pana la cinci ani, insa in situatia actuala il forteaza pe Marchionne sa il finalizeze in doi ani.
Chrysler, care a primit un ajutor guvernamental de 15 mld. dolari, ar putea sa ramana fara fonduri in 24 de luni daca nu reuseste in aceasta perioada sa readuca grupul din Auburn Hills, Michigan pe profit. Constructia unei masini care sa poata rivaliza cu cele care conduc topul vanzarilor in prezent, Toyota Camry si Honda Accord, dureaza in mod normal cel putin trei ani, conform opiniei analistilor.
Provocarea provocarilor
Marchionne, 57 de ani, directorul executiv al Fiat si totodata cel care a readus compania italiana la lumina dupa ce aceasta era in prag de ruina, trebuie sa faca fata acum celei mai dure provocari din cariera sa, aceea de a "reinvia" Chrysler. Esecul sau ar insemna nu numai sfarsitul pentru cel de-al treilea producator auto din Statele Unite si pierderea a zeci de mii de slujbe, ci ar putea sa puna capat visului lui Marchionne de a transforma Fiat, cu sediul la Torino, Italia, intr-un jucator de talie mondiala.
"Va avea de depasit obstacole mult mai greu de trecut decat la Fiat", a spus Maryann Keller, presedintele companiei de consultanta Maryann Keller & Associates din Stanford, Connecticut.
Munca, cheia succesului
Marchionne doarme intre 3 si 4 ore pe noapte, lucreaza in timpul weekend-urilor si isi acorda cinci zile de vacanta pe an, potrivit apropiatilor sai. El poarta intotdeauna cu sine un rucsac de marime mica in care poarta doua BlackBerry si doua iPhones, cate unul pentru Chrysler, Fiat,