Consultantul financiar, in domeniul asigurarilor de viata, este o persoana autorizata de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor si imputernicita de un asigurator (sau, dupa caz, de mai multi) sa incheie in numele lui (al lor) polite de asigurare, sa mentina si sa dezvolte ulterior relatia cu clientii. In esenta, agentul de asigurare reprezinta primul punct de contact al unui client cu compania de asigurari si, tocmai de aceea, este important sa cunoasteti care sunt principalele sale responsabilitati, atributii si modul in care va poate asista in diferite situatii.
Un consultant poate vinde produsele mai multor companii (situatie in care se numeste broker) sau, dimpotriva, poate sa intermedieze asigurari exclusiv pentru o companie. La fel, el poate incheia mai multe tipuri de asigurari - de viata, sanatate, auto, pentru locuinta etc - sau este specializat pe un domeniu mai restrans si intermediaza numai un singur tip de polite. Indiferent de situatie, este important sa mai stiti ca agentul nu percepe niciun fel de comision din partea clientului, ci este remunerat de compania sau companiile pentru care lucreaza, printr-un salariu sau comision.
In asigurari de viata, in Romania, consultantul financiar reprezinta principalul canal de vanzare, cu circa 78% din totalul politelor incheiate in 2007, conform estimarilor din piata, fiind urmat de banci (prin bancassurance) si brokeri.
Un consultant de asigurari de viata incheie polite care acopera riscul de deces si invaliditate, dar si asigurari care ofera, in plus, posibilitatea de a economisi pentru pensie, pentru acoperirea cheltuielilor de studii ale copiilor sau alte obiective si de a face investiti.
Indiferent de compania pentru care lucreaza, principalele atributii ale consultantului de asigurari de viata sunt:
Prospecteaza piata de clienti potentialiOfera clientilor